Aventinus Nyelvstúdió Aventinus Nyelvstúdió

Robina Iskola

VISSZA   
MENÜ   

A Scratch alkalmazás felépítése



A Scratch felépítése

A Scratch alkalmazás programozás képernyőjének felépítése:



Ha a blokkok nevei még angolul jelennek meg, akkor a Nyelv beállításánál ki kell választanunk a magyar nyelvet.

A Szereplők ablakban választhatunk szereplőt magunknak, de fel is tölthetünk egy képet, sőt akár meg is rajzolhatjuk. Itt állíthatjuk be a szereplők nevét, helyét, méretét és irányát is. További lehetőségeket találunk a Jelmezek fülön.

A Hátterek ablakban választhatunk több kész háttér közül. Új háttereket is feltölthetünk, és rajzolhatunk is.

A blokkok (programutasítások) kategóriákban elrendezve jelennek meg. Egy-egy kategória nevére kattintva érjük el a kategóriába tartozó blokkokat.

A szükséges blokkokat a kódterületen követlenül egymás alá elhelyezve (összeillesztve) készíthetjük el a játékosok mozgatását végző programot.

A zöld zászlóra kattintva indíthatjuk el, és a piros stop táblára kattintva állíthatjuk le a program működését.

Szerző: Gál Tamás

Közzétéve: 2022-09-21 09:38:09

Ahogy a legtöbb honlap, ez a webhely is használ sütiket a weboldalain.