Aventinus Nyelvstúdió Aventinus Nyelvstúdió

Robina Iskola

Digitális kultúra 3-4.


Digitális kultúra tanítása 3-4. osztályban

Új NAT

Digitális kultúra tanterv 3-4. osztályban:

Témakörök

A digitális világ körülöttünk (6 óra)

Fejlesztési feladatok ismeretek
  • A digitális környezet elemeinek megnevezése
  • Az online és az offline környezet összehasonlítása
  • A digitális világ alapvető összefüggéseinek megértése
  • Digitális tananyagok, gyermekeknek készített alkalmazások használata
Ajánlott online tananyagok

A digitális eszközök használata (14 óra)

Fejlesztési feladatok ismeretek
  • Digitális eszközök és főbb funkcióinak megnevezése
  • A digitális eszközök használatával összefüggő balesetvédelmi szabályok ismerete
  • Digitális eszközök használata
  • Digitális eszközök védelme
  • Problémamegoldás digitális eszközzel
  • A digitális eszköz használatának korlátai
  • Applikációk alkalmazása, programok futtatása telefonon, tableten, notebookon vagy asztali számítógépen
  • Digitális eszközök egyszerűbb beállítási lehetőségei
Ajánlott online tananyagok

Információszerzés az e-Világban (8 óra)

Fejlesztési feladatok ismeretek
  • Alkalmazói készségek fejlesztése
  • Böngészőprogram alapfunkcióinak ismerete
  • Egyszerű kulcsszavas keresés alkalmazása
  • Példák, tapasztalatok elemzése a hamis információkkal, azok felismerésével kapcsolatban
  • Véleményalkotás a keresés eredményének hitelességével kapcsolatban
  • Egyszerű infografika, diagram értelmezése, állítások megfogalmazása a leolvasott adatokkal kapcsolatban
Ajánlott online tananyagok

Védekezés a digitális világ veszélyei ellen (6 óra)

Fejlesztési feladatok ismeretek
  • A személyes adat fogalmának értelmezése
  • Az online zaklatás felismerése, a segítségkérés lehetőségeinek bemutatása és gyakorlása
  • Közvetlen tapasztalatok szerzése az álhírekkel, manipulált képekkel, videókkal kapcsolatban
  • Az online kommunikáció etikai és biztonsági szabályrendszerének bemutatása
  • Az online függőség jellemzőinek ismerete
  • A személyes adatok védelme
  • A mobileszközök alkalmazásának előnyei és veszélyei
Ajánlott online tananyagok

A digitális eszközök használata (16 óra)

Fejlesztési feladatok ismeretek
  • Az algoritmikus gondolkodás fejlesztése
  • Egyszerű, hétköznapi algoritmusok felismerése, tevékenység útján történő megvalósítása
  • Algoritmusok összehasonlítása, elemzése
  • Algoritmus lépésekre bontása
  • Algoritmus kiválasztása
  • Algoritmusok megvalósítása, modellezése egyszerű eszközök segítségével
  • Egyszerű algoritmusok kódolása pl. padlórobottal
  • Adott problémához algoritmus választása
  • A robotok szerepének bemutatása
  • Kódolás tevékenységgel
  • Kódolás grafikus felületen
  • Néhány elemi lépésből álló algoritmus tudatos alkalmazása, módosítása
Ajánlott online tananyagok Megj. Az algoritmusok megjelennek a betűtanulásnál (betűfaló), és meg fognak jelenni a matematikánál is (páros számok begyűjtése).

További várható feladattípusok

Szerző: Gál Tamás

Közzétéve: 2022-03-20 11:56:22

Ahogy a legtöbb honlap, ez a webhely is használ sütiket a weboldalain.